Tjenesten er laget for å sikre at idretten skal være et trygt og godt sted for alle medlemmer. Som en viktig del av arbeidet skal alle med roller i norsk idrett som krever politiattest fremvise denne.

 
Alle tillitsvalgte/trenere/ledere må ha gyldig politiattest, og gjennom et pilotprosjekt mellom Innlandet idrettskrets og politiet vil det derfor sendes ut et formålsskjema som inneholder opplysninger kontaktopplysninger til politiattest ansvarlig i Gausdal Håndballklubb. Dette skjema vil bli sendt til din registrerte Digipost adresse, om du ikke har en slik adresse i dag vil vi anbefale å skaffe en, tjenesten er gratis og du finner den ved å følge denne lenken: https://www.digipost.no/
Etter mottak av en digital politiattest vil det komme opp en koblingslenke i eposten sammen med din digitale politiattest, når du klikker på denne vil politiattestansvarlig få melding om at attesten er klar til godkjening og deretter oppdaterese det med godkjent attest i minidrett.


De fleste har i dag fremvist attest manuelt, men siden tidligere attester var enkle å forfalske og ikke ble oppdatert fra politiet er det satt krav om at alle som har en rolle i Gausdal Håndballklubb skal levere ny digital attest. Vi håper dere kan få utført dette snarest.